Cookie Rabarberpaj

Här kommer receptet på den underbara pajen. Jag blandade rabarber med röda vinbär och serverade med vaniljvisp. Receptet kommer från ica.se.




Ingredienser

Gör så här

 

  1. Sätt ugnen på 200°C.
  2. Hacka pekannötterna grovt. Lägg rumsvarmt smör, mjöl, bakpulver, 1 dl muscovadoråsocker, pekannötter och salt i en bunke. Blanda med händerna ihop till en sammansatt och smidig deg.
  3. Skär rabarbern i 2 cm stora bitar. Fördela rabarbern i en pajform (ca 24 cm diameter). Strö över 3/4 dl muscovadoråsocker och majsstärkelse och blanda runt.
  4. Fördela degen över rabarbern i oregel bundna bitar. Grädda mitt i ugnen ca 25 minuter.
  5. Ta ut och låt svalna något. Pudra över florsocker. Servera pajen ljummen eller kall med lättvispad grädde.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för tipset om Rosenserien. Och nu hittade jag din blogg och det här receptet. Har massa vinbär ju! Det här blir fredagsgöttat :) Ha en fin kväll!

2011-07-22 @ 14:23:37
URL: http://bokkulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild
Jag är en ung student som tyckte att det saknades en bra matblogg för oss som vill äta gott, billigt och gärna nyttigt! Så jag tog tag i saken själv och startade matifart. Här delar jag med mig av mina bästa recept och tips för att få vardagen att bli lite mumsigare!

Kontakta mig på: [email protected]

matifart

RSS 2.0